Att lyckas med saker :)

I flera dagar har jag haft en bild i huvudet på en tjej som står i solrosor och hur jag en gör blir den inte bra. Vet inte hur många ex jag har. Den senaste blir okej men inte BRA NOG, INTE som jag tänker mig den AHHH. Det enda som gör att jag inte ger upp hoppet om och få klart den där bilden är värdens bästa MANDO DIAO, att jag är envis som en åsna och är för självgod för och erkänna att bilden "besegrat mig". JAG SKA LYCKAS MED DEN så enkelt är det.
Igår var jag och "tävlade" på Bälige det var banhoppningsträning egentligen. Skulle först bara tävla Gabriella det var okej inte det bästa men OKEJ, ville ha revansch från tidigare fiasko på tävling med henne. Här pratar vi katastrof att vi kom över alla hinder förutom 2 på banan var helt oroligt eftersom vi inte kom över ett enda på framridingen HAHAHA.
Men sen lyckades jag få tävla min lilla Gibbe (Gibson) också om jag lovade och tävla Gabriella med annars fick jag inte. Så det blev Gabriella i 70cm och Gibbe i 80cm.
Planen var att en anna tjej skulle ha Gibson innan i 80 klassen med så det bara var för mig och hoppa upp ta några hinder kola så allt fungerade men han skulle redan vara uppvärmd och klar. Så när jag kommer till stallet och ser strykningarna så skapar det viss panik. Inte har bara hon strukit sig utan även några andra innan henne. Jag Skulle tävla sist i 70 klassen och hade ca 4 starter på mig att lämna in Gabriella hämta ut Gibbe sitta upp och hinna rida fram. Så jag lät honom vara i ordning gjord med sadeln och allt förutom hackamoret på innan jag gick ut för och hoppa Gabriella. Som tur var räddade Elin mig hon tränsade gibbe och ledde ut honom vi bytte så hon tog Gabrella och jag fick Gibbe. Alt för och göra att jag fick mer tid och värma upp.
SÅ HUR GICK DET DÅ?:
Ja det kunde ha GÅTT BÄTTRE men är nöjd eftersom båda var glada taggade och positiva. Kände inte av Gibbe från förra säsongen alls då han inte VILLE HOPPA och inte TÄNKTE HOPPA.
Gabriella började tycka att det var ganska kul hon är i vanliga fall ganska lat och seg men efter och redan ha varit inne en gång tidigare och fattat vad det gällde. Hon kan hoppa ganska bra om hon bara har fart. Men till ett lila hinder hade hon TRO DET ELLER ej FÖR hör fart. Så en bom åkte ner men var HELT NÖJD.
Gibson då? Jo redan när jag tog ut honom var han super taggad och stod inte still han hoppade och snurrade runt och när jag väl lyckats komma upp och driver iväg mot framridingen springer han in där med istället för och skritta. Han trippar runt där med högt huvud och reagerar för det minsta som kan likna ett tyck från skänken för och få springa framåt. Han kändes fin även när vi började hoppa. Han hoppar nästan alltid om han är framåt för skänken och att du mjuknar MYCKET, väldigt mycket och ÖVERDRIVET mycket i handen. Det enda undantaget jag har sett är på tävlingarna borta förra säsongen.
Han var på bra humör i alla fal med spetsade öron. Red in på banan och han känns fin fram till hinder 4 går det bra där nollställer han mig helt.
Har ridit honom vad jag tror är ett år nu. Varje Måndag i ett år och jag har aldrig varit med om att han gjort något liknade tidigare. Han bjuder framåt riktigt ordentligt och ökar nära hindret. Jag mjuknar så där överdrivet  och väntar in språnget. Då springer han i full fart precis på sidan. Han rusar framåt med spetsade öron och jag lyckas få ner honom i lugnare galopp och vänder tillbaka mot hindet där han. fast jag ramar in honom lite mer springer på sidan. Då blir jag sur och den här gången ramar jag in ordentligt och mjuknar inte förens närmare hindret en vad han vill och minde en vad han vill. Han ska inte få en lucka och smita på sidan. Den här gången hoppar han och alla andra hindret med med. Det går väldigt fort för och vara honom kanske lite väl fort. Kommer i mål med 12 fel men nöjd. Han ville hoppa bara inte det hindret han kanske blev lite väl taggad eller lite fjollig man ve inte så noga med hästar.
VI HAR FÅTT EN NY SKRIVARE/KOPIATOR/SKANNER HEMMA YES. :) Så nu kan jag skanna in mina bilder som jag ritat. Har hatat och behöva använda kameran. Har köpt lite andra saker som bra skisspapret av favoritmärket CANSON och lite blyerts (2H, H, HB , B, 2B)
Har tagit tag i våran klass avslutingströjor och haft allt från förhandlingar till omröstningar för och få fram motiv. Men det lyckades tillslut. Har fått mamma och vara den målsman som ska hålla i beställningarna.
Drömmer mig tillbaka till bättre tider då det inte snöar och jag faktiskt lyckas på tävling ordentligt.
(Börje (dressyr) Andraplacering vår/sommar 2009 HÄST: GIBSON ♥)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0