Seriöst nu är jag trött på...

J*vla religion. Spelar ingen roll om det är Islam, Judendom eller Kristendom hela smörjan är så sjukt. Jag blir så arg på allt DOM förstör. JAG PEKAR INTE UT EN RELIGION UTAN TYCKER GANSKA LICKA ILLA OM ALLA. Så kalla mig inte rasist eller liknande. I år (för er som har missat) är det 2010 (ville bara kolla om ni viste). Vi lever ett MORDERNT liv där det hela tiden kommer nya saker som förbettrar våran tillvaro. Vi har gort framsteg och utvecklats. Många som kallar sig själva troende tycker att vi ska ha rätt till många av dessa morderna och avancerade saker, men inser att religonen dom desperat försöker klamra sig fast vid inte kan matcha alla dessa krav de förventar sig att få.
Nästan alla religoner har en kvinnosyn som är helt rent uts sagt USEL. De har reger för hur de ska klä sig serva sin man och osv. Det är sjukt att de inte inser att vad de TROR på är utdött för länge sedan.
Alt skit som att kvinnan ska serva mannen vara HANS ÄGODEL var påhittat av någon som helt enkelt i dagens synvinkel inte var helt frisk. Men detta är tydligen ockej och tycka och tro om man hävdar att det ingår i sin religon.
Nu vet jag att alla Muslimer inte bär slöja men ändå kommer jag ta upp deta. Jag frågade faktiskt några killar om dom tände på att folk visar håret på huvudet och har kläder som inte täcker knäna. Vilket du inte heller får göra i Vatikanstaten heller och det är lika sjukt som inom Islam. Vad tror ni de svarade? Ja dagens killar tänder inte på att Kvinnor visar håret. Var det en överraskning? Nej jag trodde inte det.
När vi läste om Islam på SO:N så har jag för mig att eftrsom kvinnan tillhör sin man så ska hon vara till för honom typ. Att hon inte ska visa ansiktet/håret för att det tillhör hennes MAN. Ja men HUR sjuka får man bli. TILLHÖR MANNEN. Fattar ni vad jag menar med och klamrar sig fast vid en tegelsten som de desperat försöker rädda från och drunkna.
För om vi nu tar kristendommen till exempel så mycket av vad som var "religionen" från början har förändats för och passa makten. Sökte runt lite bara för och inte råka säga falsk info. Ni vet tror jag att rommarna införde kristendomen och att Kosntsantin den store var den som gjorde den tillåten. Detta gjorde han eligt mig av makt. Han blev guds sändebud och fick då makt över kyrkan med
Ja ha och för och anpassa religionen som inte lägre är en religion utan ett maktredskap så ändrar man lite så att man fortfarande kan få ha kvar sina högtider. Ja ja vi maskerar dom bara lite och ändrar om så det passar oss. Vem säger att jesus föddes på julen? Så dumma är ni vel ändå inte. Nej nej. Faktum är att den 25 december var den dagem man firade en romersk solhögtid. Men det passade inte in i den nya religonen så der ändrades LITE. Ja och jag påstår inte att kyrkan ljuger faktum är att dena info tog mig 2 minuter och hitta. Men dom är i sin tur INTE SPECIELLT TYGLIGA med informationen. Nja det är ingenting vi hör en präst prata om eller hur?
Nu ska jag gå på alla andra religioner och på vad jag tycker är helt sjukt. Jag kanske är dum i huvudet som tycker att detta är fullständigt knäppt men när man tänker på det så är man inte så dum.
Hm sen vad har dessa oskyldiga (egentligen maktgalna) "skapare" av religioner mer gjort. Ja hm låt mig SE.

Det är otroligt många som har dör av folks åsikter: kommunism, Nazism ja name it. Det sjuka med det här är att vi lägger sjukt mycket pengar och kraft i och bekämpa alla dessa frutom religion. Trots att den har lyckats knäppa fler liv en de andra. Ja men inte längre eller? Ja hur många krig utkämpas inte på grund av religion. Jag tror säkert allt minst hälften av alla krig skulle inte existera om det inte fans någon religion.
Du får inte äta ko och gris i vissa religioner. Okej varför inte? De är heliga vi äter dom inte! Okej varför är de heliga? Gud har bestämt det...
Jaha eller inte, varför ska man inte äta dessa tror att det från början var antigen att det va brist på dessa djur eller att det var att de spred sjukdomar på typ stenåldern. Men snälla inget av detta gäller inte i dag. Så att föra krig mot varandra för att skillnaderna är om vad man äter och vilket håll man ber åt och var man går för och be är sjukt.
Så ska vi föra krig mot vegetarianer också?
Det finns så överdrivet sjuka människor inom alla religioner som gör allt från och lära sitt barn koranen vid 3 år ålder till och tro att de är GUS EGEN LILLA POLISER OCH ANSE SIG HA RÄTT OCH DÖDA FOLK FÖR ATT DET ÄR GUDS VILLJA.
Ja det är sjukt
Jag vill inte lägga mig i Israel/gasa konflikten kalla det VTF du vill men det gör mig arg också så det blir en liten del om det med.
Jag fattar att det VAR jätte synd om judarna efter 2 världskriget. Att ni blivit förföljda och bla bla bla. Men låt mig trycka på MEN. Det är inte okej att göra exakt samma sak mot ett annat folkslag som bodde på den platsen när ni flyttade dit. LÄNDER SOM INTE ALLS HAR RÄTT TILL DESSA LANDMASSOR GAV ER någon ANNANS land. Nej för det sket dom i att det inte var deras land eller att det bodde människor där nja det hade ingen betydelse bara de fick lägga bort sina skuldkänslor. Hm men ge dom en bit av erat land i stället.
Jag fattar att ni tror på olika saker och att BÅDA vill ha MAKTEN men face it DET ÄR INTE ERAN GUD SOM VILL DET UTAN DET ÄR FORTFARANDE SAMMA MAKT SOM KONSTANTIN DEN STORE VILLE HA, VI SKA VARA STARKAST BÄTTRE OCH STÖRST. Sen vilka vi mosar på vägen spelar ingen roll. Okej ni bode där först. Men om alla skulle bo på sin ursprungsplats skulle hela värdens befolkning trängas någonstans i AFRIKA.
Nästa argument är att kyrkan är en trygg gemenskap... eller vill ni verkligen ha bort alla högtider som religionen har. Nej det vill jag inte. Men jag bryr mig inte om vad högtiden heter julen skulle lika bra heta AGHJLPÅBPOT och friras på vilket datum som helst likadant med påsken mm. Jag bryr mig inte om när var och hur vi firar högtider utan det viktiga för mig är att få ledigt från skolan dricka någon form av must få paket och vara med familjen. Sen var du kallar det skiter jag blanka F*N i.
Kyrkan en som trygg gemenskap. Ja men anledningen varför man konfirmerar sig är att man får presenter. Ja ni mutar unga och gå med i kyrkorna.
Jag tror inte gud om han nu finns och skapat mig har någon J*VLA NYTTA av att jag går i kyrkan och ber. Vad ska han med det till. Om han/hon/den/det har gett mig ett liv och jag tar hand om det har roligt och kul och gör saker som har varit viktigt för mig. Så när jag hypotetiskt kommer till hans himmel och han bestraffar mig för och ha left mitt liv lycklig och glad med mina vänner och skickar mig till helvetet så vet jag inte om jag skulle föredra och vara i himmelen. Om gud fins HYPOTETISKT och bestraffar mig för och varit glad, haft kul så vet jag inte om himmelen är himmelen längre utan snarare gud blir djävulen.
/k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0