Vem F*n HAR FLYTTAT PÅ MIN XXX

Känner ni igen det där. Vem fan är det som har flyttat på min mobil, Var lag någon det där viktiga pappret jag lag här. Vem flyttade på mina böcker/busskort/nycklar. För du lag dom där på DEN hyllan, DET bordet, du såg/använde den DÄR sist. Men faktum är att du inte vet exakt. Någon stans långt bak i huvudet vet du att det inte direkt är 100% säkert att du lag dom där. SOM DU KOMMER IHÅG HADE DOM DÄR, men faktum är att du VET inte. Så då efter att du har letat där du "VET" att du har lagt dom skriker du; Vem valfritt svärord HAR FLYTTAT PÅ valfritt föremål, eller så kan du peka ut ett offer någon som "SÄKERT" har varit där och flyttat på dem: Valfritt namn varför kan du inte låta mina saker vara, var valfritt svärord har du lagt valfritt föremål !!!

För det är skönare och skrika på någon annan när man vet att det är du som har gjort fel. Du skulle kanske inte ha lagt det där viktiga pappret på den där bänken och att någon har flyttat på det är inte någons fel utan ditt, eller så kanske ingen har flyttat på det alls. Du kanske bara tror att du har lagt det där, om det nu är någon som har flyttat på den som det sällan är, är det defintift inte den personens fel utan ditt eftersom du lag den där.
Men det är mycket skönare och kunna skylla på någon annan att göra skulden deras. Spelar ingen roll vem det bara det inte är DITT fel att DINA saker som DU skulle ha koll på är borta.
Eller så behöver du den där saken nu. Du skulle andvända den nu du BEHÖVER DEN NU du trodde du hade koll på var den låg, men nej nej nej du har ingen jävla aning. Eftersom du behöver den NU är du stressad och tanken på att be om hjälp/fråga snällt är inte ett val. Du vill ha saken NU INNAN HELA DAGEN FALERAR DU MÅSTE ANDVÄNDA DEN NU, så då är det lättare och flyttta sin frustation över på någon annan. Du kan inte erkenna att det är ditt fel och därför kombinerat med en massa svordommar tar du ut det på andra och faktum är att även om det inte hjälper dig, inte gör någon glad.
För alvarligt talat du bilr inte heller gladare av och ta ut det på andra. Faktum är att det gör dig ganska förbannad, eftsom du har intallat dig så hårt att det var någon annans fel även om du vet att det var ditt, sen får du inte en massa pluss i kanten för att tagit ut det här på andra. Som att det skulle sluta där, när du har hittat föremålet i fråga på en plats som du nu kommer ihåg med all säkerhet att du faktiskt lag den på så är du fortfarande ganska förbannad på alla dom som "flyttade" föremålet även när du nu vet att det var du.
Bara jag som känner igen det här? Som i dag var min mobil helt jäva,helvetes försvunnen. Men jag LAG JU DEN PÅ SOFFBORDET, ELLER? Ja det gjorde jag, fast jag är egentligen inte alls säker. Efter en hälvetes massa svordommar och ha skylt en hel del på min lillebror eftersom han städat vardagsrummet. Så hittade jag den på ett ställe som förstås INTE ÄR PÅ SOFFBORDET.
Nu har hela familjen åkt till stan och om jag inte skulle ha satt mig ner och tänkt på det skulle jag fortfarande varit sur på min lillebror. Det var ju hanns fel att mobilen var borta inte mitt. Han hade flyttat på den hans fel, hans fel, hans fel. Även om jag nu vet att det var MIT FEL, MIT FEL, MIT FEL så hade jag intalat mig själv så hårt att det var hans fel att jag fortfarande är sur på honom. Om jag snällt skulle ha frågat honom så skulle han lika fort ha svarat samma svar han VET INTE och skulle han VETAT skulle han sagt det. Men poängen är att eftersom det inte gick fortare och skylla allt på honom och det inte ledde mig närmare min mobil så är det enda det "gav" mig är att jag är ganska förbanna på honom för ingenting.
Som tur var är detta min snälla gulliga bror som inte är arg tillbaka, på det sättet är han hur gullig som helst han är ganska sällan arg tillbaka utan bara rycker på axlarna och fortsätter äta frukost. Han tar det chill. Men hade detta vart min syster som är lättretlig som ett bi skulle det betyda en hel del smällande i dörrar och svordomar från båda sidor. Inte skulle det här bara förstöra för oss utan för hela familjen som får leva med två ilskna bin. Jag tar dock vara på mig själv och fixar det mesta själv. men efter en sådant här gräl kan det vara helt omöjligt för mina föräldrar och få min syster och göra de enklaste sysslor som och borsta tänder och sätta på sig kläder.
Så jag måste börja tänka på vem jag skyller saker på eftersom jag är väldigt slarvig och vill inte vara den som har gort felet så måste jag nog börja tänka på om det ger mig något och skylla på andra i längden. Vem vet nu när jag faktiskt har tänkt på att det kanske är ett problem så kanske jag ska försök göra något åt det.
/k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0