uppesittarkväll

Sitta uppe och vänta på julafton med tåliga tv program. Jag menar bingolotto eller sagan om ringen (igen). Helt slut efter en dag med fix och trix så så pigg är man inte heller.
Skulle kunna tänka mig sitta uppe för att sova längre imorgon. Min mentala ålder på julafton är högst 6 år gammal. Vaknar tidigt och hela dagen är OLIDLIG tills jag får öppna min julklappar. Jag går mina föräldrar på nerverna genom att vänta på "tomten" från runt klockan 7-8 på morgonen kanske. Så om jag skulle få sova bort lite av morgonen genom att vara uppe senare skulle det vara bra. Problemet är att det inte kommer bli så.
Istället kommer det bli så här: Jag kommer vakna lika tidigt på morgonen som om jag sovit hela natten men eftersom jag inte har sovit tillräckligt gå runt och vara små sur och trött hela dagen. Därför kommer jag lägga mig snart. Sätter på någon film och är uppe någon timme kanske innan jag ger upp. Men sitta uppe halva natten är helt enkelt ingenting för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0