KLASSIKER

Förståts ramlade jag av på gårdagens träning. Vet att Spikkel är som hon är att hoppa barbaka. Hon studsar, hoppar, springer och slänger in ett och annat bocksprång. Själva avramlingen gick bra och ganska lugnt. Det är en klassiker i hum man ramlar av.
  1. bocksprång
  2. flyger fram över hästens hals
  3. åker ned på sidan av halsen
  4. hänger på sidan av halsen på hästen och försöker hålla mig fast
  5. sen kan jag inte hålla mig kvar utan åker ner i marken.
Spikkel springer runt ett tag i ridhuset innan hon stannar och inseer att det inte var så kul. Ja ja, hoppar upp igen och tar det lugnt. Lite för lugnt förlorar all bjudning, hoppglad som hästen ändå hoppar hon i alla fall. Kanske något misstänksamt men i alla fal. Kände att jag var lite spänd över svans kotan redan från början. Inget farligt, men om jag ramlar från en höjd på runt 1,45 (m) så har jag rätt och ha lite ont och klaga. Sen ska jag lägga till att detta gjordes med lite fart också.
Men hon är fortfarande värdens lilla sötnos. Hon tyckte det var roligt och blev lite för glad bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0