Alice i underlandet

Så underbar film. Går inte och inte älska Jonny Depp, han är lysande galen helt knäpp och också underbar. DOM ÖGONBRYNEN HAHAHA.

Hela filmen är på något sett underbart galen och helt knäpp utan och vara extremt overklig. Allt känns så genomtänkt och planerat och det finns en förklaring till allting, även om förklaringen har en galen logik så finns den där. Allt från fåniga danser till meningslösa småsaker knyts i hop på slutet.
Ja och åter till THE MAD HATTER (hattmakaren). Helt absolut galen. Underbar dialekten han får när han blir arg, upprörd, rädd. Lite irländsk typ, jaja helt underbar.
Alice har fortfarande "gamla Alice" i sig men dom har på något sett fått in personligheten som hon hade då i 13 år äldre Alice.
Karaktärerna finns kvar, jag känner igen dom från disneys version (eftersom jag inte läst boken) men dom är omgjorda lite till och passa in fullständigt med Tim Burtons version utan att bli helt oigenkännliga.
Jag var rädd för att det skulle bli som många andra uppföljare. En tråkig version på den första. Men den är underbar, jag älskar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0