MAN GLÖMMER ALDRIG EN KLASS SOM 9A! 07-10 <3

Sådant himla flyt jag har. Klantade till det och glömde min kamera på bussen. På den hade jag massa bilder från sista dagen med klassen och från ärentuna games. Som tur var satt min kompis Malin på bussen så jag får kameran på avslutningen i kväll. En annan bra sak är att jag har plats för mer bilder på minneskortet, jag tog över 200 bilder idag och har plats för mer en 200 till. Det är bra med stora minneskort |). Har ett på 4gb, en på 2 gb och ett litet fånigt som satt i gamla kameran på bara 514 kb. Sen har jag fortfarande mycket batteri kvar!!! Jag tog bilder när vi väntade på bussen och då var det fortfarande GRÖNT. Man ska ha lite tur ibland självklart bra utrustning. Bra minneskort och lång batteritid spelade nog en ganska stor roll. Men vill intala mig själv att jag hade lite tur i otruren i alla fall. Sen om jag inte vart så slarvig och glömsk hade det här inte hänt från början. Jag bör nog IGENTLIGEN vara mer nogran med min ganska dyra kamera. Den är inte dyr som en bra systemkaera, men för och vara en digitalkamera kostar den en del. Men man får för vad man betalar. Jag skulle kunna skriva massa saker den är bra på men det skulle bli ett långt inlägg och det har jag inte tid med. Jag litar fullständigt på att Malin tar bra hand om den ( eller som jag först tänkte skriva| honom, för jag tror det är en han för det är lite svårt och fråga). Men jag tycker verkligen om den. Fick den förra året när jag fylde år och den håller verkligen måttet. Bra bilder med bra kvalité och skärpa. Utan och vara stor och tung som en systemkamera. Nu måste jag sluta skriva om kameran och börja fixa mig inför avslutningen i kväll. Kommer behöva mitt vattenfasta smink. Så sorligt och sluta efter 3år ihop. I 7|an tycke jag alla 9|or som grät var fåniga, det var bara klassen man skulle skiljas från. I 8|an kunde jag till viss del förstå att de var ledsna, men varför så överdrivet. Nu när jag slutar 9|an kommer jag säkert gråta. Man inser inte för ens nu hur mycket klassen BETYDER. Man har från 8.20 på morgonen till ca 14.30- 15.00 varit tillsamans 5 dagar i veckan i 3 år. Fast man inte älskar alla så bygger man ett vist band till alla utan och tänka på det. Eller man tänker på det men bara när det tar slut. "MAN GLÖMMER ALDRIG EN KLASS SOM 9A! 07-10 <3"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0