Min lillebrors DÖDSYND

Ja han ska DÖ. Jag har mord i tankarna när jag ser denna video.

Sattt och riade lite på frihand när jag hörde detta OVÄSEN. Jag HATAR WOVVOZEAN, eller hur det nu stavas. Inte nog med att jag får stå ut med både FOTBOLL och LJUDET varje kväll och på dagarna med om vissa intreserade vill titta. För jag slipper helst.
Men jag har hittat intressanta saker om jag ser på "fotbollen".
  1. Snyggingar, oja snyggningar. Hitills har jag inte sett en rikgtig snygging, men dom är riktigt vältrnade alla så det går ingen nöd på mig.
  2. Sen roliga komentarer. Min favort igår var "han är en riktigt duktig FELVÄND SPELARE" från italien-paraguay matchen. Altså först feltolkade jag det ett par minuter, mycket roligt. Sen gick jag över till massa andra tolkningar som att han spelar upp och ner mm. Mycket roligt.
  3. Sist men ofta riktigt roligt alla miner, gester mm. Ofta är tränarna asroliga. Det var en kille, andra tränaren i paraguay tror jag som vid varje målchans itaien gjorde tog han tag i en stolpe och liksom höll fast i den. VAR HAN PÅ VÄG OCH BÖRJA TRÄNA POLEDANCING?
Sen det där TITTA PÅ FOTBOLL är inte det viktigaste. Det tar ju sådan tid innan det händer något. Först passar dom runt bollen i en 5-10 min SEN:
  • alt1: dom blir av med bollen och andra laget passar runt den 10-5 min till.
  • alt2 dom försöker skjuta på mål eventuellt blir det mål om inte börjar allt om igen.
  • alt3: någon blir fälld eller faller och då får dom göra en lite spark och börja passa igen.
  • alt4: någon regel bryts bollen går över och andra laget kan passa runt den igen.
Så håller det på, fotboll är OKEJ när det händer något med det tar FÖR långt tid emellan händelser. Snyggt passningsspel är inte roligt i 90 min ÄVEN OM DET ÄR SNYGGT. Jag vill ha MÅL, TACKLINGAR, STRAFFAR MM. HÄNDELSER I ALLA FAL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0