Samma fel varje gång

Varför lär jag mig ALDRIG, jag menar aldrig. Ibland har jag lust och skriva ett inlägg i bloggen. Men OM VAD DÅ? Har verkligen inte en (bra) ide.
Det mest naturliga skulle vara och skriva om vad som har hänt idag. Det blogga går ut på i princip. Men jag tror inte någon vill veta att vi slutade tidigt, åt glass på NO:n och tvinnade armband på slöjden, bussen var sen och nu är jag hemma. Men nej, eftersom jag inte tycker att det är "VÄRT" och skriva om. (Ja, det skulle vara värt för mig men jag tänker på vad andra tycker är "värt" och läsa. Faste det har jag ingen aning om så jag gissar bara.) Så jag ska förstås komma på något smart och bra. Jag skulle själv velat skriva om det "värdelösa" (åter igen vad jag tror är värdelöst för andra) som hänt i dag eftersom det är SKÖNT och skriva av sig. Svårt och förklara men det känns BRA efteråt man kan släppa det och bara tänka framåt.
Vad gör jag då istället, för jag vill och känner att jag borde skriva något. Jag sitter på blogg.se och kollar andra bloggar, man kanske får en ide.
Men nej! Det som händer är att jag bara känner att det jag kanske tänkte skriva om känns dåligt. Alla andra har så intressanta och roliga inlägg att jag tänker så här om mina idéer: "inte kan jag skriva om det där!!!"
Så då känner jag mig bara DÅLIG och pressar mig för och få fram ett superinlägg. Det slutar ofta i katastrof. Istället för och bli ett ärligt och naturligt inlägg blir det bara fel, snurrigt, tråkigt, ointressant det förlorar också helt sitt syfte.
Det skulle varit bättre och skrivit om väntan på bussar, glass i solen och tvinnade armband för det hade varit MIN VARDAG. Jag hade fått den där känslan av lugn och att dumma saker som hände, saker jag blir arg på och sådant varigt borta. Jag hade fått ur mig dom känslorna och inte behövt brytt mig mer, inte tänkt på det. Men istället för och få ett SYFTE FÖR NÅGON ANNAN förlorade det BÅDE DET OCH SYFTET FRÅN BÖRJAN FÖR MIG.
Problemet är att det ALLTID blir så här i dom här situationerna. Jag GÖR SAMMA FEL VAJE GÅNG. Jag lär mig aldrig.
Nej nu när jag skrivit klart detta, nollställt allt ska jag skriva ett inlägg om något som jag behöver skriva om. Sluta bry mig om någon vill läsa det. Inte för att jag inte gillar att ni läser. Det är jättekul, men jag vill inte vara något som jag inte är för att andra vill läsa om det. Jag vill skriva bara för att jag MÅR BRA AV DET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0