Shopoholic

Ritade klart frihands bilden. Blev helt okej. Brukar aldrig bli nöjd med frihandsbilder. Man kan inte förvänta sig att de ska vara super realistiska som när du har något och jämföra med och rita av. Så då måste man hitta en egen stil som man kan använda för att få snygga bilder som inte bara är tråkiga. Försökte blanda konstarter med de slarvigt lite barnsliga färgpennorna och delarna i blyerts.
Jag hatar och rita i färg, det fungerar sällan som jag vill. Nej bäst av allt är blyerts men jag kommer aldrig lära mig färg om jag inte försöker.
Ritat ganska mycket på frihand utan och hitta något som känns bra. Även om den här inte är klockren, eller spec. bra. Så kändes det som det börjar komma någon stans. Har tidigare mätt bilder ritade på frihand med bilder som ex. katten som är tagen från en bild på mig katt Coccos. Men det går inte och jämföra två helt olika stilar tekniker mm. Så därför har jag inte visat något jag har ritat på frihand tidigare, jag har haft för höga krav. Sen är detta ingen bra bild, har inte lagt ner TID på den som jag borde. Men jag vill inte sitta i dagar med en liten skiss. Började med den på morgonen och nu får den vara klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0