I solen

Japp, efter två dagar av regn är det nu skinande sol. RIKTIG SOMMARVÄRME ÄNTLIGEN. Varje rast har jag och många i klassen bara suttit och solat i värmen. Så himla underbart med sol, så det gäller och njuta medan man har den. Om någon dag lär det regna och vara kallt som vanligt igen, jävla skitland.

Det börjar gå mot sommarlov. Jag längtar ibland med vill ändå inte att det ska komma. Fan 3 ÅR med klassen håller på och ta slut. Men det är oundvikligt. Det blir kul och börja gymnasiet, får vara glad över det istället.
Ja nu åter till mina balproblem (har bloggat om det mycket på sista tiden). Jag behöver hitta skor. Snygga skor som ändå går och gå i. Om man nu är tvungen och dansa vals måste dom även gå och göra det i. Jag hoppas man inte måste.
Jag dansar som en kratta. Jag saknar taktkänsla, orättvist att både bror och syster har den. Jag har inte mer en BRA koordination. Jag har inte DÅLIG eller USEL koordination men den är inte så bra att den kompenserar upp min taktkänsla. Alltså vals och överhuvudtaget DANSA är inget för mig.
Sen en annan sak, varför är det LÄTTARE och sänka betyg en och höja dom. Dåliga resultat på ett prov kan sänka en medan bra resultat på ett prov aldrig höjer en. Jag fick bara G nästan VG på ett nationella i ett ämne jag har VG i, då funderar läraren på och sänka mig.
I ett annat nationella fick jag VG+ (2-3 poäng ifrån mvg på båda). Jag har G i betyg från förra året men om jag skrev bra på proven nästa temin skulle jag få VG. Men nu när jag skrev bra på proven då får jag höjt betyg då? Frågade och jag fick typ i svar: "nja vi får se nationella provet bestämmer inte allt. Det är bara på ett ungefär." JA HA  TACK SÅ MYCKET :@. Fan vad jag blir sur på sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0