Pan, homo och FOXP2-GENEN

I sista minuten sitter jag här och skriver no- arbetet som vanligt. Ska vara klart på tisdag och på måndagar har jag inte tid. Så måste göras klart idag.
Våran grupp ska redovisa för klassen om människans evolution och jag har språket och migrationen över världen som mina ämnen.
Vi får se hur detta går även om det känns som jag börjar komma någon vart med mina texter. Vi ska stå och prata inför klassen och prata inför klassen/folk/publik är inget jag har problem med. Blir med besvärad om jag måste vara tyst. Så det kommer nog gå bra.
Det är dock lite mer krävande en vad jag trodde jag brukar köra på att man söker på Wikipedia hittar en sida skriver den med andra ord och så är man KLAR.
Brukar fungera alldeles utmärkt men inte den här gången. Först är allt på engelska tack gode gud för google translate, sen når det står massa konstiga ord så hänvisar dom bara till en annan sida.
Så är nu insatt i vad ord som; Homo, pan och vad foxp2-genen är. Kan även latinska namn på massa förfäder som Homo neandertalis, homo habilis och homo erectus och sen kann jag vilka folk och språkgrupper olika folkslag tillhör. Shit nu tvingar dom mig att lära mig någonting också ush jobbigt. JAg trodde skolan var till för annat.
Nej nu ska jag vara allvarlig sådana här arbeten brukar inte vara så jobbiga som det här har varit
karta över människans migration

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0