107 kr

Ja jag borde ställa upp i världsmästerskapen i att fynda. Letade runt lite på måfå på stan eftersom jag ville ha nya kläder. Inget speciellt jag behövde, visste att jag ville ha eller ville köpa. Så där bara titta lite köpa något om jag hittade något.
Gick in på Bik bok. Hittade inget speciellt. Fortsatte längre in. Jag MÅSTE titta på rea saker, var dom än hänger och vad det är för affär spelar mindre roll. Men måste TITTA i alla fall vet inte vad man missar annars.
Hittade ett linne och tänkte mest, kan ändå prova något nu när jag har varit i butiken ett tag värdelöst annars.
Såg precis innan jag gick in i provrummet en stickad tröja och nappade åt mig den utan och tänka. Man kan ju alltid prova, eller hur?
Kollar inne i porovrummet på priserna. Båda hängde under rean men den stickade var utan lapp. Gick till kassan för och fråga hur mycket den kostade. Den var den sista dom hade och skulle inte få in mer, kostade 299kr men eftersom det var den sista reade dom ut den med 75%. Driver dom? Ne he tydligen inte, tröjan gick från 299 kr till 75kr bara så där.
Om det ändå var så billigt kan jag lika bra köpa linnet med. Skulle kosta 199kr men det var 50% rabatt på dom så varför inte? Kollar en sista gång och ser att jag läst fel 129 kr var det så blev bara 65kr. När jag väl är i kassan så visar det sig att det inte var 50% på linnet utan 75%. Så när hon i kassan säger 107 kr svarar jag "driver du?".
Jag var beredd på BILLIGT men SÅ billigt. Inte riktigt, betalar mina små kap och går där ifrån ganska nöjd. En stickad tröja och linne som från början skulle gått på 429 kr för 107kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0