Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel. Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd

Känner mig verkligen som Veronica Maggios låt aldrig nöjd idag.

"Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå Men herregud, jag kan få bättre än så"
Jag borde vara nöjd. Spikkel gick helt okej. Men i galopperna gick det INTE BRA. Som alltid är det mitt fel. Innan gick hon okej trots att uppvärmningen inte blev som man kunde önska. Jag kommer in på banan och rider runt innan jag ska starta. Provar då att fatta galopp, exakt samma sak som jag ska göra i programmet. Samma plats och allting. Det går inte överdrivet bra men OKEJ. Hyfsat lugnt i alla fall.
Så får jag startsignal och börjar rida. När jag då kommer till den punkten jag ska fatta på så blir det inte som innan. INTE ALLS. Så något måste jag ha gjort annorlunda den gången vilket RETAR mig som F*N.
Gibbe är gibbe gammelgubbe. Han HATAR REGN, jag menar HATAR. Så att det under uppvärmningen regnade var inte det bästa som, kunde ha hänt.
Möjligheterna till och rida fram var inte så bra. Underlaget var hårt så jag kunde bara skritta och trava. Inte den typen av uppvärmning jag skulle velat. Jag skulle behövt tagga igång honom fort, med fart och frammåt ska det gå.
Som om inte det var nog var jag trött efter rundan på Spikkel och orkar inte rida honom ordentligt.
Även fast själva tävlingen var i ridhuset så inget regn påverkade honom negativt så gick det som det gick och blev som det blev.
Kändes aldrig som vi gjort en sämre tävling. Det kändes verkligen illa. När jag sedan tittar på domarens poäng inser jag att det nog kändes värre än vad det var.
Så varför är jag en sådan pessimist. Jag kommer aldrig komma i håg det som gick bra utan bara det som gick dåligt.
Sen ska jag lägga till, det kommer aldrig vara Gibson eller Spikkels fel att det gick dåligt. Jag skyller inte på dom att det inte gick som jag ville. Det jag blir missnöjd över är alltid vad jag INTE lyckades med.
regn *suck*
Andra som det gick bättre för!!! Grattis!!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Aha, okej synd. Men det var hur som helst väldigt hett! :)

2010-10-24 @ 22:37:12
URL: http://pandy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0