Vad är en blogg?

Vad är egentligen bra saker att blogga om?
Vad kan man blogga om?
Ibland när jag har en sådan här ideetorka tänker jag denna lilla tanke. Jag skulle kunna skriva om vad jag gjort idag, men hur roligt skulle det vara. Eftersom min dag har varit så extremt ointressant. Jag menar vem vill läsa om det?
Jag vet att min blogg inte skiljer sig så mycket från många andras. Vissa bloggare har SIN stil. Dom har speciella bloggar där dom visar snygga kläder, bilder, teckningar, tips mm.
Men det är så svårt att hitta SITT eget. Det är så få bloggare idag som inte liknar någon annan, många ex. modebloggar liknar varandra ganska mycket. Klär sig faktiskt GANSKA lika. Sen behöver det inte vara mindre snyggt för det!
Jag gillar och ha min blogg som någon form av "dagbok". Att skriva av sig lite som så här är kanska kul. Sen beundrar jag alla bloggar med snygga bilder och liknande men det känns lite som mycket personligt försvinner in bland kläderna/bilderna/teckningarna.
Vad är en blogg enligt Wikipedia?:

En blogg (avkortning av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden ’web’ och ’log’), webbjournal[1] eller webbdagbok[1] är en webbplatssom innehåller periodiskt publicerade inlägg och/eller dagboksanteckningar på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp.
Many blogs provide commentary or news on a particular subject; others function as more personal online diaries. A typical blog combines text, images, and links to other blogs, Web pages, and other media related to its topic. The ability of readers to leave comments in an interactive format is an important part of many blogs. Most blogs are primarily textual, although some focus on art (Art blog), photographs (photoblog), videos (video blogging), music (MP3 blog), and audio (podcasting).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0