Vitt är det bara TRÅKIG?

Behöver ett nytt dressyrschabrak, jag BEHÖVER faktiskt ett till skillnad från mycket jag bara vill ha. Mitt är litet och fult. Var och kände på ett Mias RS för ett tag sedan och det gav JAG VILL HA BEGÄR. Men då var det inte läge att köpa ett + att jag inte skulle tävla dressyr på ett tag. Att då lägga ut pengar på något jag inte skulle använda kändes tråkigt. Men nu ska här tävlas lite så nu är jag på jakt efter ett nytt vitt dressyrschabrak.

Frågan är bara, hur mycket pengar är egentligen värt att lägga ut? Med tanke på att jag inte tävlar så mycket är kanske ca 400 kr är lite mycket. Samtidigt som att det inte är jätte dyrt heller, kvalitet är alltid kvalitet. Skulle jag köpa ett dyrare står det mellan ett Mias RS med rakt hörn och passpoaler eller det vita Schockemöhle coach med champagne kanter och helst med deras logga på sidan. Betalar jag för ett märke kan det gärna synas också. Varför är billiga vita dressyrschabrak så tråkiga?

Då fick jag en snilleblixt, varför inte BLINGA ett schabrak. Hur dyrt kan det egentligen vara? Säg att jag köper ett enkelt vitt, inga kantband bara med raka hörn. Sen blingar jag den längs den raka kanten i en/två rader. På biltema säljer de själv häftande bling-bling för en struntsumma. Hur COOLT vore inte det?

Skulle säkert max hålla en tvätt men bilden av ett snyggt enkelt vitt schabrak med bling bling i mitt huvud är så underbar. Enkelt, men lite speciellt. Fast beror självklart på hur mycket bling jag vill ha. Skulle behöva ganska mycket strasstenar för att få det som jag vill. Att det då bara kommer hålla en tvätt är kanske inte så bra och kommer bli dyrt i längden. I-LANDSPROBLEM!

Schockemöhles är snyggt som få. Ser ut som att kvaliten är bra samt att passformen ser rikigt fin ut.

(F*N vad svårt det är och stava det märket altså)

Mias RS

Betydligt finare IRL, går och beställa med vilka paspoaler man vill ett stort+!


+

Ja kommer bli helt unikt det vill jag lova. Men kvalitet och hållbarhet är ett ?

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0