You know how the time flies

Nästan lite chockad över dagens programriding, SPIKKEL dog på banan. SPIKKEL DOG, den ponnyn som problemet alltid är tvärt om. Hon saknade framåtbjuding. Framridingen var hon FIN på och på banan tappar hon all bjudng och lysnar inte riktigt. Jag måste säga det igen SPIKKEL lysnade inte framåt. Går inte ihop. Det är första gången det NÅGONSIN hänt. På träning, i ridhuset, på banan, på tävling och jag har aldrg varit med om att hon inte svarar framåt.
Ja hon kan bli trött och man behöver DRIVA på henne lite mer och det är bara bra, det är då man kan jobba henne utan att hon bara springer. Men nu svarade hon inte trots att jag drev. Kände inte rikigt igen henne, men troligtvis värmde jag upp för länge. Hon orkade inte helt enkelt. Hon brukar ha en sådan energi att det tar ett tag innan hon går bra och har spänt av. Men får komma iåg det tills imorgon och rida fram kortare tid.
Mycket av dommarens kritik kommer ifrån hennes undertempo och brist på bjuding.

min sits när den är som VÄRST (blicken och fötterna framförallt)

SMILE! (Kan inte låta bli och älska den sista bilden)


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Hej! Jag har nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett snyggt Schockemöhle-schabrak i valfri färg och modell! Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget genom att svara på frågan så är du med i lottningen!



Klicka här för att komma direkt till tävlingsinlägget:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2011/may/vinn-ett-schockemohle-schabrak.html

2011-05-12 @ 22:46:03
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0