Mot tävlingen

Nu är jag på väg mot stallet och förhoppningsvis redo för att tävla. Kommer vara helt slut när jag kommer hem förhoppningsvis har pappa filmat och tagit bilder som jag kan visa. Men själv har jag aldrig tid och gå runt och ta några (på borta tävlingar).
Lite orolig hur det kommer gå och lasta Jens. Han är inte så lätt lastad och går in i transporten bara så där. Spikkel tycker det är jättekul och vara ute och åka, så länge man kör i alla fall. Hon gillar inte och stå stilla i den, men när har hon någonsin gillat och stå stilla. Gibbe var inte svår, ibland kunde man bara ta fart och sen var han inne. Men allting berodde på vilket humör han var på, ibland tog det ett tag också men gick alltid in efter några försök. Hans problem var transportskydden, gick knappt och få på dom eller få röra hans ben på tävling.
Nej men det ska nog gå bra. Har inga höga förhoppningar, dubbel nolla skulle inte sitta fel . Tävlat honom en gång och då nollade vi så vet att det går, men det var hemma en klubbtävling för länge sedan. Men man kan aldrig veta med hästar. Det beror på humöret och hur bra jag rider förståts och jag är inte riktigt säker på hur bra jag är på att rida Jens. Inte haft så mycket tid att öva direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0