Ett litet monster inom mig har vaknat, pengarna kommer försvinna fort.

Japp ska försöka tvinga iväg päronen, eller räcker med en av dom och en kontokort till någon ridsportsaffär. Spikkel BEHÖVER (?) vissa saker.
Bättre transportskydd och boots eftersom hon kliver så sig själv skulle vara bra. Ett ländtäcke och benskydd skulle inte sitta fel heller. Eller ett vitt nytt dressyshabark och ett färgat coolt och ha i hoppingen, rött eller blått kanske. Sen kan jag inte hjälpa det KÄRLEK till lite för dyra saker som jag absolut inte behöver lägga ut så mycket på om jag ens behöver det. Märkesnörden har vaknat...
Så här är det ibland, får värsta rycket att shoppa bort allt jag äger på hästprylar. Ofta innan tävlingar eller när de nya katalogerna med hästprylar kommer så tänker jag; "vad snyggt det skulle vara med den här" "och det där, och den här.." Fast framföralt hur fin lilla pollen skulle vara, som att hon bryr sig? Så länge hon är hel, varm och ren är hon nog nöjd. Sen vad som räknas är vad man gör inne på banan inte hur lilla hästen är uppklädd.
Som sagt transportskydd behövs och även boots. Ländtäcke/skritttäcke skulle sitta bra alltid väldigt kallt och hon blir svettig lätt. Det hon har sitter inte så bra, lite litet. Men nya schabrak behöver jag inte, kanske det vita dressyrschabraket men blir inte så mycket dressyrtävlande på ett tag så inget brådskande direkt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lovisa i stallet

Cornelia säljer sina, som var i Spikkels storlek, eftersom hon köpte dem till henne ;)

Fin blogg btw

2011-01-14 @ 21:22:26
Postat av: Lovisa i stallet

Alltså ländtäcken haha :)

2011-01-14 @ 21:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0