Allting går med mutor

Hemma från stallet och nyduschad. Fast mina händer luktar fortfarande sdeltvål och läder. Går inte bort helt. Jens är nu ren, snygg och klar för imorgon. I alla fall hyfsat ren eftersom jag inte vill duscha honom om det skulle bli kallt, kommer frysa om han blir för blöt stackaren. Täcke på trots han inte behöver det , får helt enkelt inte smutsa ned sig i natt. Utrustningen är också ren. I alla fall så en som det går, hans träns är ganska slitet och nött.
Nu måste jag äta och sedan ska jag leta fram och se till att allt jag ska använda imorgon är klart. Tidigt i säng eftersom jag ska vara i stallet halv 7 imorgon och fodra. Inte det roligaste i världen.

Söt liten Jens som får manen flätad av en något koncentrerad jag därav blicken.

Ganska söt när han blåser upp sig och anstränger sig för att vara söt med örnen framåt.

(Förståts mutad med hästgodis, allting går med lite mutor.)

SÅ DÄR! Nu är han klar. Täcket på, tycker även att lädergrimman passar honom i färgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0