Plan för idag

tävlingsdag...
Ja jag är taggad, det sak f*n gå bra. Det måste gå bra, max kan hon kanske peta ned en bom eftersom hon slarvar när det går för fort. Men det ska inte gå FORT, målet är och ha så mycket kontroll som möjligt. Lyssnar hon bara tillbka så kommer det gå bra.
Planerat mycket halter och halvhalter i skritt som uppvärming. Man har så lite tid inne på framhoppingen men det går och skritta utanför trots det hårda vinterundelaget.
I torsdags gick det bra, hoppade lite titthinder. Men hon bryr sig inte om sådant, hinder som hinder så länge hon får hoppa. Jobbar fortfarande med att så fort jag mjuknar innan ett hinder så ökar hon farten och rusar iväg. Börjar få tillbaka henne fort efteråt till ett bättre tempo så fort jag sätter mig ned och rätar upp mig. Lutar mig lite framåt inna hinderna och det blir inte bättre då eftersom mina vikithälper säger till henne och öka extra. Men får tänka på det och fortsätta träna.
3 ORD OM HUR DET SKA GÅ: Kontrollerat, felfritt och lugnt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0