R.I.P

Ja kastade in lite hästsaker som jackor byxor mm i tvätten och insåg att:
  1. Min kära varma jacka är snart död. Haft den i evignheter och känner en viss sorg att det håller på att falla sönder.
  2. Min kavaj som inte är någon dryrgrip direkt håller på och nötas sönder i kragen. Synns inte men viker man upp kragen så mäker man det. Jag tävlar inte så mycket att jag känner att det finns något värde att lägga ut en summa på den men en TRASIG kavaj kan jag INTE ha.
Frågan är om jackan inte ska få hänga med den här sista vinter månaden. Snart kommer den vara för varm att ha i alla fall och då vänta ett tag innan jag köper en ny. Eller så är jag smart och köper en ny vinterjacka på rean och sparar pengar om det finns någron kvar det vill säga.
Kavajen får vi se hur jag gör med. Ska leta efter eny ny och när jag hittar en bra så har jag en anleding och slå till. Problemet är att jag skulle vilja ha en ny tills påsklovet eftersom det är dressyrtävlingar då. Men det är mycket jag vill och framförallt behöver jag ett nytt FINT vitt dressyrschabrak.

Min nu mera trasiga jacka liknar lite den där.

radom kavaj som i alla fall ser ut och sitta bra.

Vill att den ska gå in så där i midjan om jag köper en ny alla fall.

Vill ha något som SITTER bra, vilket betyder att jag kommer få lägga lite mer på den en vad jag tänker mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0