självmord?

Ja som ni förstår är detta tidsinsällt. Ska man gå upp så här tidigt för och jobba en söndag så hinner jag inte blogga innan. Men efter jobbet ska jag rida Spikkel. Det blir en snabbis i ridhuset för och kolla av lite grunder inför dresyrträningen på måndag. Hon brukar gå bättre om jag ridit igenom henne lite dagen innan vilket kanske inte är så konstigt.
Men sen ska jag rida ut med Matilda. Vi får se hur det går för även om spikklan är lugn ute så är Penny en liten tickande bomb. Jag vet jag har provat rida ut på henne EN gång och så här efteråt kan jag skratta åt det men då var det inte så kul. Men någon gång måste hon lära sig och eftersom hon sällan får komma ut så blir det inte bätttre. Hon behöver öva och spikklan är ett bra sälskap. Så vi hoppas att ingen ramlar av och att allt går bra. Skulle aldrig göra om det i alla fall det känns lite som och ta självmord men jag är lite nervig av mig själv när jag rider ut. Tror alltid att jag ska ramla av på en rot och göra illa mig och att spikkel ska skena hem över vägen och det kommer en bil... ja ni förstår. Fast det har aldrig hänt något när jag varit ute med henne så det är lite konstigt. Tur att hästen är lugnare en den lilla ryttaren i alla fall fina ponny ♥.

Precious aka. penny och Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0