Tänkte bara varna er...

Bloggingen under några dagar kanske blir lite... ja hur ska jag skriva... enformig? Nja kanske inte rätt ord så jag går rakt på sak istället. Bloggandet kommer nog ganska säkert hålla sig till ett ämne. Under helgen kommer det här förvandlas till någon form av tillfälig hästblogg.
Varför? Därför att så här ser planen ut för resten av veckan:
  • IDAG: Träning (hoppning)! Sista hoppträningen ifrör tävlingen nu ikväll. Hoppas det går bra så jag får en bra känsla. Det är i alla fall målet att avsluta med att jag har hyfsad kontroll och att jag hittar lite känsla för när jag sak göra vad.
  • FRE: Häst shopping med förälder/plånbok/bank (två personer som har många namn). Men behöver verkligen massa nytt som transportskydd, vta ridbyxor, ridbyxor, boots (till hästen), nya tröjor tocka och tynnre långärmade, rid/stövelsrumpor, vantar mm.
  • LÖR: Fixa saker så jag kan tävla på sön. Saker som att Spikkels spretiga man måste knoppas, något som tar tid. Sen är det säkert 100 andra saker som jag sak göra med henne och hennes utrusting. Då har jag inte ens börjat fixa allt annat.
  • SÖN: Tävling, startar tidigt och kommer vara borta stora delar av dagen. Resten av kvällen kommer jag vara så slut att jag knapt kan hålla ögonen öppna.
  • MÅN: Dressyrträning hinner inte med något annat eftersom jag slutar skoaln så sent.
Men det är alltid bra och vara övertydlig. Jag har inget emot ett schema fullspäckat med HÄSTAR. Men jag förväntar mig inte heller att alla ska gilla det. Tänkte bara varna eftesom jag vet att en del av mina läsare tycker om och se vad jag gör i stallet men andra gör det inte.
Visst jag skulle kunna dra ned uppdateringen under helgen men samtidingt är det inte kul för dom som vill läsa om detta. Vissa bloggar har en inritinng, mode, bilder mm. Min blogg har en inriking: MIG. Det skulle kännas fel och lämna ute en del av MIG som är hästarna.

Så gamla bilder, men ibland vill man tillbaka. Vår/sommar, var i stallet och tävlade 24/7. Sen om det gick bra är en annan sak. Runt i uplland åkte vi i alla fall med Gibbe som fick stå ut med en inte alltid så rutinerad mig.

Men lärde mig otroligt mycket av det och han hade den rutin jag inte hade. Lilla, spikiga, gubben Gibsson sötis. Ibland saknar jag min lilla lärare och sura (men söta) gammelfarbror...


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJJA KERSTIIIIIN! DU KOMMER KICKA ASS PÅ TÄVLINGEN MED SPIKKLUS!!!!!!!!!! :D

2011-03-03 @ 19:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0