99,9%

Jag och ponnyn ville inte riktigt samma sak idag men får skylla på mig själv (som alltid). Min dåliga planering var den största orsaken, jag bara red runt först och kände mig lost. Spikkel blev ofokuserad och springing av "ingen plan ridingen" Jag vet att hon blir så om jag inte har en plan, inget nytt. Därför försöker jag alltid ha en, men idag ja vet inte.
Sen hade jag en "shit va dåligt det går dag" och ville nästan ge upp och bara låta henne gå som SKIT i 1 timme. Varför då jag ger aldrig upp ju? Min sits var mer illa en vanligt också.
Ja sen var det HINDER i ridhuser och spikklan sprnag runt där och ville: "Hoppa, HOPPA HOPPPAAAAAAA, nu!" Om vi kom bredvid ett hinder så blev hon SÅÅÅÅÅÅÅ sugen på att få hoppa istället för och jobba med skänkelvinkingar. I övrigt känndes hon stel och gick emot hela tiden. Flamsade i galopperna ryckte upp huvudet mer en vanligt.
Glad att jag tog det här idag stället för och behöva ha en överpigg häst som går emot alla hjälper imorgon. Idag känndes hon allmänt överladdad, tripping, ostadig och emot allt arbete.
Efter ett tag ryckte jag upp mig och försökte lite mer, lade upp en hyfsad plan. Sälvklart gick det bätte så fort jag skärpte mig. Men min sists var katastrof så kanstade upp sigbyglarna, fast vet inte om det blev bättre för det. Ser nästan lika illa ut på bilderna
Bara för att det hade jag raggat upp en fotograf som tog lite bilder, 99,9% är failbilder med spikkels huvud upp i taket och min blick nera vid tårna och/ eller hämska händer från min sida. När hon rycker upp huvudet och blir stark höjer jag handen.
Sen gick det bättre efter och bråkat med henne minst en timme i ridhuset. Fortfarande inte så bra som hon brukar gå men okej, alla kan ha dåliga dagar ibalnd och det löste sig hyfsat tillslut.
"Jag vill INTE!!!"
men hon är SÖT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0