You know, i know it all. So i make sure you're right behind me as before.

Ni borde kunna mitt shema vid det här laget men idag är det hopptäning som vanligt.
Vet inte om jag ens ska skriva om stallet/ridingen mm? Känns efter en titt i arikivet som att jag inte skriver om något annat. Borde bara bli 4 inlägg i veckan från stallet men kan svära på att det är mycket fler. Vill någon ens läsa? I vilket fall som helst är statestiken på uppgång.
Tillbaka till hoppträningen ikväll. Ska inte ha spikklan i stället blir det gibbe, min gammla Gibson pluttson.
Det var evighteter sedan jag en satt på honom, vilket känns konstigt eftersom jag altid red honom förut. Men sen kom spikkel, eller jag började rida henne. Hon hade stått på stallet ett tag då. Tur var det, behövde gå vidare då pga. mycket som skulle göra det här inlägget för långt.
Nu senast jag satt upp på gibbe var på en KLUBBtävling. Rider honom inte men för kul så har jag honom på "små" höjder och gör just bara det HAR KUL med honom. Han taggar till något så sjukt om han är på humör, har aldrig mött en valck som är så stoig så det betyder att han ska vara på humör.
Red någon dressyrtävling i höstas också. Men någonstanns där inne vet jag vad jag ska göra så även om jag inte hade ridit honom på länge och det var ännu längre sedan jag red någon träning på honom så gick det bra.
Han går mest med de mindre barnen, som den läromästare han är är. Ska hoppa igenom honom ikväll, vet inte men uppfattade det som att han varit lite stökig i hoppingen med dem ELLER så var det för att han aldrig får hoppa längre och bara "kliva" över hinder som jag skulle hoppa honom. Kanske lite av båda, spelar ingen roll igentilgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0