Lite arg på mig själv...

Ibland går det inte som jag vill, för hur var det med det där att ta det LUGNT? Ja vet inte vad som hände... eller jo det gör jag men varför jag reagerade som jag gjorde.
Det uppstod helt enkelt en stressig situation när jag skulle knoppa henne. Hon flög runt längs stallgången och var helt knäpp så fort jag tog tag i manen. Det gick inte helt enkelt, förökte lite för länge innan jag gav upp.
Jag har aldrig stött på några problem med att hantera henne förut. Alltng förutom klippmaskiner går bra. Tidigare har det gått och knoppa hur lätt som helst. Börjar unda om det har hänt något, eller mer exakt undrar jag vad som hänt. För hon blir inte så här bara av sig själv.
Samtidigt känner jag mig fånig, hur illa är det igentilgen att jag inte kan knoppa manen? Borde vara så oviktigt. Vet att jag försökte klippa henns man för några veckor sedan och då var det lite samma sak. Men det gick efter ett tag, så länge jag inte rörde manen med händerna/höll fast den. Innan alla försöker rätta mig, ja vet att man sak RYCKA manen men det GÅR inte. Hon trycker nästan i mig i väggen när jag försökte.
Skit samma, efter allt detta var hon småstressaad och nervig. Jag "tappade" alltng. Allt drog ut på tiden jag blev stressad att hinna klar allting och det känns bara som allting efter det blev fel. Det som inte blev fel känns som de blev fel i alla fall.
Dels lyckades jag aldrig lösa den jobbiga situationen och sen så var hon så uppe i varv att allt blev jobbigt. Inte bara knoppningen gjorde henne stressad och jag kände mig inte i fas med att ta det lugnt och låta det ta den tid det tog för att få henne lugn. Känner mig idotisk för att jag lät henne vinna men orkade inte mer. Skulle bara blivit arg på mig själv och hon skulle tolka det som att jag var arg på henne. Så släppte allt rycktade av och lät henne kasta sig in i boxen. Efter ett tag hade hon blivit lugn av att få stå i boxen så då var hon sitt vanliga jag igen.
Förstår inte varför jag lät ett par knoppar förstöra allt men är så ovant att inte kunna göra allting med henne.
Brukar alltid känna mig som tryggast med henne. Det går och göra i prncip allting utan att hon blir rädd och nu är det inte så mer.
Hon blev så stressad och rädd så fort jag höll fast manen har aldrig varit med om att hon blir så där när man hanterar henne. I vanliga falll har jag henne LÖS i boxen med DÖRREN ÖPPEN så hon får titta ut vilket hon gillar. Hon står där och jag kan göra vad som helst utan att hon bryr sig. Nej vet inte varför hon reagerade så starkt på det här, det måste ha hänt något som hon kopplar detta till. Frågan är bara VAD?
Nej nu får jag släppa det här, det är inte ens vikigt. Men jag har hakat upp mig på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0