Det är inte svårt och älska dig ibland.

Ska svara på frågan om hur det gick idag med fin ponnyn ♥.

Jag blir så mycket lugnare av att tävla med henne en någon annan häst, allt runt omkring själva ridningen är så problemfritt. Det är så skönt och inte behöva oroa sig för saker som lastning, läskiga föremål, att hon inte skulle vilja vara i ridhuset, vara själv utan de andra hästarna osv. Hon bryr sig inte. Tvekar aldrig en sekund att gå in i transporten och väntar snällt på att du backar steg för steg ut.

Läskiga hinder saker som rör sig och annat blir hon inte rädd för, hon är bara NYFIKEN på allt istället. Så läge hon slipper stå still så kan man leda runt henne hur som helst var som helst det är bara och gå.

Sen är det så skönt att man aldrig behöver oroa sig för om hon ska hoppa eller inte. Det går helt enkelt och lita på henne under tävling, aldrig den som ställer till med något. En riktig klippa, puss för det ♥.

Detta betyder inte att hon gör perfekta rundor på banan men det gör att i alla fall jag alltid känner mig så mycket lugnare med henne.  Sällan du kommer hem med ett USELT RESULTAT. Hon kan peta ned en och annan bom men det är det hon gör.

Det var det som hände idag tyvärr. Kändes för det mesta fin, men som jag har skrivit tidigare drar hon på så fort jag  i mjuknar. När det går så där fort så hinner hon inte få upp bakbenen och slarvar. För det mesta fick jag tillbaka henne emellan hindren (något lugnare i alla fall) men det var en långsida oxer in räcke ut med kota avstånd emellan där jag inte lyckades få tillbaka henne till räcket. Så där petade hon båda gångerna. Synd men samtidigt måste jag mjukna även om jag vet att hon kommer dra på. Kan inte sitta och hålla i henne tan även om det går fort.

Men det brukar vara det som händer med Spikkel att hon petar ned en och annan bom ibland. Det var första tävlingen borta på evigheter för oss och det får ses som ett okej/bra resultat. Jag kommer aldrig hem och tänker VARFÖR GJORDE JAG DET HÄR? när jag tävlat henne. Utan är alltid mer eller mindre nöjd. Mamma har också börjat förstå jag jag älskar med lilla sötponnyn, haha. Hon tycker det är roligt och åka iväg eftersom du är så fin och snäll! Söta häst du lyckas charma alla.

Mamma kan inte hantera min kamera så jag har BLD BRIST, big time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0